Menu

Satsaamisen arvoiset keittiöapulaiset vai turhaa huuhaata?

Olin hiljattain Partylite-kutsuilla. Heti ensimmäisenä täytyy kertoa, että olen ikäni ollut alelaarien tonkija ja “tämä halppis-versio ajaa aivan saman asian” -ihminen. Vaikka lähisuvussani on useampi Partylite-edustaja, en voi sanoa olleeni kovin vakuuttunut tuotteista.

Mutta auta armias, kun pääsin kutsuille… asenteeni muuttui alta aikayksikön. Selvisi, että ne tuotteet tarvitsevat sen erinomaisen myyjän esittelemään niitä. Puolet tuotteista eivät näyttäneet läheskään yhtä vakuuttavilta esitteessä kuin esittelypöydällä kynttilöiden palaessa ja tuoksujen täyttäessä huoneen. Mennessä kutsuille ajattelin, että minun täytyy sieltä ostaa kaikista halvin tuote, koska on epäkohteliasta olla ostamatta mitään. Lähtiessä mietin, että riittääkö rahat seuraavaan palkkapäivään vai joudunko vararikkoon kynttilätilauksen ansiosta. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa lohduttaa se, että vaikka olisin köyhä, ainakin kotini näyttää upealta… Miten tämä sitten liittyy keittiöblogiin? Kutsut saivat minut miettimään, onko kaikki tällaiset niin sanotut esittelytuotteet täyttä humpuukia, joiden myynti roikkuu loistavan myyjän varassa. Mietin itse käyttämiäni tuotteita, ja mitä kaikkea “oli pakko saada” -tavaroita minulta löytyy, joita hädin tuskin muistan edes omistavani saati, että käyttäisin niitä. Ihme kyllä, niitä on hyvin harvakseltaan. Keittiöstäni löytyy yksi tuote, joka on huomattavasti helpottanut elämääni, vaatehuoneestani puolestaan yksi ‘vaatenaulakko’, jonka ainoa tehtävä taloudessani on kerätä pölyä ja viedä turhaan tilaa. Siispä kolusin läpi lukuisia arvosteluja, valkkasin mielestäni parhaat sekä surkeimmat tuotteet ja testasin ne itse – tässä tulokset!

Tupperware

Tupperware, tuo tunnetuin keittiömerkki, samalla ehkä epäilyttävin – toiset vannoo Tupperin nimeen, toiset taas (kuten minä ennen) ei ymmärrä, mitä eroa näillä tuotteilla on verrattuna Ikean kahden euron säilytysrasioihin. Selvästi niistä on jotain iloa, sillä niitä myydään vaihtelevasti noin kahden ja kolmen miljardin USA:n dollarin edestä vuosittain. Suomessa Tupperware-tuotteet ovat olleet keittiöhitti jo vuodesta 1965. Itse olen ollut Tupperi-uskossa jo lähemmäs vuosikymmenen, vain ja ainoastaan yhden elämääni mullistaneen tuotteen ansiosta. Kyseinen kapistus ehdottomasti ansaitsee paikan Top 3 parhaat keksinnöt maailmassa -listalta (sijoitus sekä tuleva arvostelu perustuu vain ja ainoastaan omakohtaiseen kokemukseeni sekä empiiriseen tutkimukseen). Oikeastaan tämä tuote on lähempänä keittiöjumalaa kuin apulaista. Meinaan sipulisilppuri! Sain tämän kapistuksen 17-vuotias syntymäpäivälahjaksi, mitä muutakaan sen ikäinen voisi toivoa, ja täytyy sanoa, että tämä on ehkäpä mieluisin lahja ikinä. Virallinen tuotenimi on Tupperwaren yrttileikkuri, ja siitä on ilmeisesti ilmestynyt jo useampia uudempia versioita, kuin oma käsin veivattava leikkuri. Joka tapauksessa, Tupperware saa minulta ison peukun, plus kymmenen pistettä sekä papukaijamerkin jo pelkästään tämän tuotteen takia. Ja koska pyrin olemaan puolueeton kirjoituksessani, on todettava, että lukemani arvostelut yleisesti Tupperin tuotteista osoittavat, että tavaramerkkiin ollaan erityisen tyytyväisiä. Kätevien keittiöapulaisten mukavana lisänä tulee firman tarjoama laadukas tuotetakuu.

Tupperware

Ostos-TV:stä tutut

Ostos-TV:stä tutut

Ostos-TV on epäilyttänyt ihmisiä jo vuosien ajan. Eihän mikään tuote voi olla hyvä, jos sitä tarvitsee väkipakolla myydä telkkarin kautta… Tutkiessani asiaa, tulin siihen tulokseen, että tuotteet eivät ole läheskään niin epäilyttäviä, kuin voisi luulla. Todellisuudessa ostos-TV on yksi markkinoinnin väylä siinä, missä mikä tahansa muu mainostaminen. Itse asiassa, monet esimerkiksi Leijonan Luola -ohjelmassa esiintyvät loistoideat, jotka ovat sittemmin myyneet miljoonia, ovat olleet ensimmäistä kertaa esittelyssä ostos-TV:ssä. Esimerkiksi iänkaikkisen vanha mutta edelleen vankan asiakaskunnan suosima George Foreman -grilli on saanut alkumainontansa ostoskanavan kautta. Uusin tuote, johon itse sorruin on muun muassa Tokmannilla myytävä ScrubDaddy-puhdistussieni. Ilman sen suurempia lässytyksiä, jokainen keittiö kaipaa tätä ihmesientä! Nopeasti kuivuva, muotoaan muuttuva ja harvinaisen kestävä sieni sai myös ensi-iltansa ostos-TV:ssä, joten en voi jälleen kuin peukuttaa sieltäkin tulleita keittiöapulais-vinkkejä! Eikä tuote ole edes hinnalla pilattu, joten jokainen voi huoletta testata muutamalla eurolla!

Categories:   Kitchen

Comments

Sorry, comments are closed for this item.